close
Pracovna

Ověřené Tipy, s Kterými Zvládnete Home Office – Práce z Domu

Momentální situace se sebou nese pozitivní i negativní změny. Nutí nás více zpomalit a zamyslet se nad svým směrováním. Na druhé straně máme možnost vyzkoušet si v poslední době velmi diskutovaný fenomén – práce z domu. Home office nebo práce z domu dává množství lidí možnost udržet si svou práci i v dnešních dnech. Jak si však zachovat produktivitu a zvládnout celý naplánovaný harmonogram? Přinášíme Vám několik ověřených tipů, které Vám pomohou zvládnout celý den produktivní. Pojďme na to!

1. Každodenní pracovní rutina je základem

Ačkoli velmi často mluvíme o rutině v negativním smyslu, rutina má v naší produktivitě nenahraditelné místo. Vytvořte si správnou ranní rutinu, která Vám pomůže začít den s elánem. Můžete ji zkombinovat s běžnými zvyky, se kterými začínáte svůj den v kanceláři.

2.Dodržujte své pracovní hodiny

Je velmi lákavé nezačít pracovat od časného rána. Na druhé straně se však potom naše práce protahuje do pozdních večerních hodin a my máme ještě méně motivace pustit se do plnění pracovních povinností. Nenechte se zlákat příjemnou představou sladkého nicnedělání. Neodkládejte své povinnosti. Začněte pracovat tak, jak je pro Vás přirozené i během běžného pracovního dne. O svém plánu a hodinách, kdy pracujete, nezapomeňte informovat i své kolegy a členy celého týmu. Zjednodušíte tak vzájemnou komunikaci a práci na společných projektech.

3. Zelená je dobrá nebo proč je zůstat online důležité

Určitě si uvědomujete, že během běžných pracovních dnů neustále komunikujete s kolegy. Zachovejte tento zvyk i nyní a zůstaňte online po celou dobu vaší práce. Nastavte si oznámení, které Vás pravidelně upozorní na novou zprávu či mail. Zkontrolujte aktuálnost a funkčnost všech aplikací a programů, které na komunikaci z domu potřebujete. V případě, že Vaše zařízení nefunguje podle představ a máte problém zůstat v kontaktu s kolegy, okamžitě vyhledejte pomoc pracovníka z IT oddělení.

Nezapomeňte ani na pravidelnou organizaci pracovních schůzek. Absolvovat je můžete i z pohodlí domova, stačí Vám funkční kamera a mikrofon.

4. Připojení k internetu je nezbytností

Výpadek spojení je momentální noční můrou každého, kdo pracuje z domu. Vyhněte se nepříjemným překvapením a zkontrolujte své internetové připojení hned. V případě, že něco nefunguje, okamžitě se obraťte na svého poskytovatele a snažte se problém vyřešit v co nejkratším čase. V případě dlouhodobých komplikací můžete využít mobilní internet nebo data. Pomocí svého telefonu tak dokážete vytvořit připojení na internet velmi jednoduše.

5. Vytvořte si pracovní prostor, který Vás motivuje k práci

Je velmi lákavé představit si práci z domu na svém oblíbeném gauči či křesle. Ale dokážete si tak zachovat produktivitu? Není náhoda, že většina kancelářských prostor má přesně vymezené pracovní plochy. Držte se toho i doma. Pracujte za stolem a na židli, v poloze, která je pro Vás typická i v práci. V případě, že jste si ještě domácí pracovní místo nezariadili, právě nadešel vhodný čas.

Kancelársky stôl Barter 120cm biely vysoký lesk, práca z domu

Investujte do kvalitní židle a pracovního stolu, zaměřte se na vytvoření příjemného místa. Svůj pracovní kout si rozvrhněte tak, abyste měli všechny důležité věci na dosah a nemuseli za nimi odcházet. Pokud bydlíte ve společné domácnosti, dohodněte se na hodinách, kdy budete pracovat a kdy nesmíte být vyrušováni. Tento krok je důležitý hlavně z hlediska pracovních porad.

6. Minimalizujte rozptylování

Omezte všechny faktory, které by vás mohly rozptylovat. Pokud se nedokážete odtrhnout od sociálních sítí, pomoci Vám mohou aplikace a programy, které blokují Váš přístup na ně nebo Vám umožní tu strávit jen určitý čas.

Rozptýlení však znamená i neustále soustředění se na věci na Vašem stole. Snažte se udržet své pracovní místo čisté a uklizené. Na stole mějte vyložené jen věci, které momentálně potřebujete a pracujete s nimi. Umožní Vám to soustředit se a nezaměřovat svou pozornost jiným směrem.

7. Podělte se o své myšlenky s hlavou týmu i s kolegy

Obavy jsou zcela přirozené. Množství lidí momentálně zkouší práci z domova poprvé, a tak není divu, že mají obavy ze zmeškání či přehlédnutí důležitých informací. Nesnažte se však všechno maskovat. Komunikujte s členy svého týmu a zaměřte se na zpětnou vazbu. Zjistíte tak, jak můžete svůj pracovní výkon zvýšit a na co je třeba se zaměřit.

Vzhledem k předchozímu bodu, ve kterém Vám prozrazujeme, proč je třeba zůstat online, můžete jednoduše komunikovat s kolegy. V případě, že máte pocit, že jste něco přehlédli nebo přišli o důležitou informaci, obraťte se na nich. Můžete tak zjistit vše potřebné a zároveň se zbavit své nervozity. Stále jste jeden tým a práce z domova na tom nic nemění.

8. Socializace a zábava mají své místo i v období karantény

Správný pracovní tým se snaží spolu trávit čas i mimo pracovní dobu. Stejně ani v období karantény se nemusíte zaměřovat pouze na práci. Udržte práci a zábavu v rovnováze, sdílejte s kolegy smích i zajímavé příhody. Snažte se zaměřit na potřebu dobrých vztahů a udržovat příjemné prostředí i teď. Uvolněné a přátelské vztahy s kolegy Vám umožní lépe zvládat svou práci, být otevření v komunikaci a nebát se sdílet nové nápady.

Stejně třeba myslet i na fakt, že karanténa představuje pouze dočasné období. Během nicnedělání můžeme velmi jednoduše sklouznout do apatie a postupně do deprese. Udržet si nyní zdravé návyky je nezbytné.

Harmonické prostředí v kanceláři či v pracovně je velmi důležité nejen z hlediska pohody při práci ale i z pohledu pracovního výkonu. Vytvořit prostor podněcující produktivitu a současně lahodící estetickým nárokům majitele však nemusí být jednoduché. Poradíme vám jak na to v dalším článku zde.

 

 

 

Tags : Home officepráce z domu

Leave a Response